Wednesday, July 3, 2013

Pencarian Berakhir

salam...

Hui hui hui...akhir sudah pencarian aku tentang braces... Guess...aku memang da lama bercadang untuk memasang braces.. Hahaha...kelakar la bilew aku sebenar xsedar pom yang aku ni  'mancung'. Aku ingat hidung aku jek mancung orang dok puji-puji..padahal gigi pom turut 'mancung'.Haha.. Thankyou pada sepupu becok azah, Alia yang da jerit kuat-kuat depan orang ramai di majlis perkahwinan telah bagi kesedaran kat aku...kelakar.... ade ke budak tu jerit 'kak wawa J******'.... oooooooo hooiiiiii...malu satu kampung......kui kui kui....... Lantas aku pergi mengechek...haha memang J******..tapi cuma xketara macam dalam cite Halimah J****** tapi dak tu bley perasan kan..hebat......patut la aku selalu ditegur oleh bapak, cikgu, n kawan cakap aku ni masam ja... Baru sekarang aku tao reason sebenarnye.....Selama ni aku buat derk ajek kann...kuikuikui



Low konfidentnyee lepas tu na bercakap, na present...Ya Allah.... :'(... Semua nasihat bagi semangat... Na sedapkan hati la kan konon........ OK..... lepas tu hati da sedap la skeet..tambah-tambah bile pegi klinik kesihatan pergigian doc cakap 'adik ni da terlebey umur, hanya 18 kebawah jek yang boleh daftar untuk pasang braces"...SOBS SOBS punah harapan sekampung...terasa tua disitu...haahaha

Ok..keyakinan sedikit bertambah......itu semua poyo!! Sesampai nye di kampung....sekali lagi low konfident tahap gaban.....bile maksu tegur..."eehhh comel la plak anak sedara aku ni, tapi lagi comel kalu betulkan g***...Teeeeeetttt....sentap maaaakk...wwwwaaaaaaaaaaaaa.... Ok saat tu aku bertekad teruskan niat....lantak la.....konfiden now low low low!!!

Haha...na jadikan cerita....aku telah menghasut BFF aku untuk sama join plan besar aku 2013... n aku telah berjaya,,,hahaahhahahaahahha yeeeeehhhhhhhuuuuuuuu....Selama 2 hari kami pegi survey2 usha2 dentist dan 1july kami telah berjaya mendapat dentist yang paling low kos about rm3k only... dekat pengkalan...doc memang baik...cuma garang dekat assistant dye jek..haha

Bile balik...boley tak aza dok potpet sal macam jadi macam citew betty tu,,,,masa belajar pakai speck, braces....da tu bilew da keje pakai lens and da buang braces..haha ape la...sekarang trend orang pakai braces..tapi aku bukan trend..tapi na bina balik konfident diri yang da hampir zero ni..waaaaa

inila klinik dentist tu

xtray kami

tengkorak comel kami

Setakat ini kami da pom buat step pertama iaitu Xtray tengkorak.......Now journey begins when petang ni pukul 4 appointment, 3 July..Azah akan pasang braces dan aku perlu korbankan 2 batang gigi...satu persatu ok...waaahhh sound scary....Ok..Story will be continue sooonn......................... *tengah Exam next paper 6,9,14 July......gambar sekadar hiasan...teeet








No comments:

Post a Comment